Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

måndag 19 november 2012

Allo Darlin' på Lido


I lördags fick jag äntligen möjlighet att se fantastiska Allo Darlin’ igen, det engelska popbandet som jag tipsade om redan här. De skulle egentligen ha spelat på Rosi’s den 13 juli, men då blev konserten av någon anledning inställd och flyttades istället till Lido i lördags. Det var i alla fall en mycket bra spelning med ett entusiastiskt band! Efter att de i våras släppte sitt andra album, Europe, har de nu ett ganska stort låtmaterial att välja från. Och om jag räknade rätt spelade de åtta låtar från nya skivan och sex från den gamla.



Förband var norska Making Marks. De gjorde också ett bra jobb, trots att halva bandet saknades och att gitarren inte hade något ljud från början!

Allo Darlin’ är ett otroligt sympatiskt band som förmedlar glädje och verkligen bjuder på sig själva. När jag träffade sångerskan Elisabeth Morris i samband med deras konsert i Malmö i början av 2011 blev jag emellertid så förvirrad att jag råkade säga att jag älskar henne – när jag i själva verket hade tänkt säga att jag älskar bandets musik… Hon blev så klart livrädd, men lyckades ändå hålla god min. Och förhoppningsvis är jag inte den enda galningen hon träffat!



Lido är ett trevligt ställe. Den före detta biografen är sedan starten 2006 en av Berlins mest kända konsertlokaler. Och för att påminna om lokalens tidigare användningsområde har man lämnat kvar en rad med fyra biograffåtöljer på golvet framför scenen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar