Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

lördag 30 juni 2012

Söndagsbrunch på Nola´s

Nola’s am Weinberg, den schweiziska ”bergsrestaurangen” som jag skrev om här, serverar en fantastisk brunchbuffé varje söndag. För 11,50 € får man en liten del av Schweiz att ta med sig hem i magen. Betalar du ytterligare 2,50 € ingår det obegränsat med kaffe och te också. Inte billigt jämfört med andra brunchbufféer i Berlin, men med tanke på vad en högst ordinär brunch brukar kosta i Sverige får man väldigt mycket för sina matpengar här!



Det är inte den största buffén, mätt i antal rätter, men det är å andra sidan bara kvalitet rakt igenom. Som sig bör – vi ”är” ju trots allt i Schweiz – står ostarna i centrum: Det är gruyère, emmentaler, mozzarella, taleggio, brie och många sorter till. Utöver det flera sorters skinka och korv, äggröra med härligt knaperstekta bacon, ett antal varma rätter samt inte minst pannkakor och andra fantastiska efterrätter.



Så, för lite alpkänsla, en dos sol på den underbara terrassen och en av Berlins bästa bruncher är det bara att ta sig till Vinberget på gränsen mellan Mitte och Prenzlauer Berg. Men: Varning för barnfamiljer!

VAD: Söndagsbrunch på Nola´s am Weinberg
VAR: Veteranenstraße 9 (Mitte). U Rosenthaler Platz
NÄR: Söndagar (och andra röda dagar) 10 – 15
PRISNIVÅ: Mellan

1 kommentar:

  1. Tjena! Jag undrar om du kan tipsa om några schyssta barer och restauranger i närheten av alexanderplatz? Jag ser helst att priset på en varmrätt på restaurangerna ligger på högst 15 €!

    SvaraRadera