Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

onsdag 18 december 2013

Brunch på Pappa e Ciccia


I söndags blev det brunch på fina Pappa e Ciccia i Prenzlauer Berg. Nästan allt som serveras på den italienska restaurangen är ekologiskt och det märks verkligen att de har fokus på att använda rätt råvaror! Allt från brödet till de varma rätterna smakar riktigt bra.

Brunchen, som serveras varje söndag 11-15, kostar 16 pengar. Det är en bit över genomsnittet i Berlin, men känns ändå mycket prisvärt! Den består av en härlig mix av traditionell italiensk mat: Cannelloni, carpaccio, caprese, salami, mortadella, scamorza, taleggio, risotto, lasagna…





Även kaffet är riktigt bra! Och de har wifi.



Pappa e Ciccia var för övrigt det italienska namnet på TV-serien Roseanne! Deras hemsida (länk nedan) är i formen av en blogg där de varje dag visar den aktuella menyn.

VAD: Pappa e Ciccia, italiensk ekologisk restaurang med bra brunch
VAR: Schwedter Straße 18 (Prenzlauer Berg). U Senefelderplatz
NÄR: Måndag 18-23, tisdag-söndag 11-23
PRISNIVÅ: Mellan

2 kommentarer:

  1. Ekologiskt är alltid värt sitt pris tycker jag! Maten ser urgod ut! Hälsnignar från Skottland!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Maten var mycket bra.

    SvaraRadera