Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

torsdag 30 juni 2011

Kristiania Espressobar

Det här stället kan man bara bli glad av – och det känns så typiskt Berlin! Det är en norskägd liten kaffebar med trevlig atmosfär och riktigt bra kaffe. Ibland finns det även en kaka att köpa till, men räkna inte med det – fokuset är helt och hållet inställt på kaffe! Det får mig att tänka på, och jämföra med, fantastiska BonanzaOderberger Straße.




Det är spartanskt, inte mycket mer än ett hål i väggen, men det serveras gott kaffe till låga priser. Och man har gratis internet. Och ägaren (Kristian) är glad och trevlig! Jag begär inte mer än så.



VAD: Kristiania Espressobar
VAR: Fehrbelliner Straße 5 (Prenzlauer Berg). U Senefelderplatz / Rosa-Luxemburg-Platz
NÄR: Måndag – fredag 8 – 17, lördag – söndag 10 – 16
PRISNIVÅ: Låg – mellan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar