Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

onsdag 17 juli 2013

Vampire Weekend på Astra


Igår var det konsert med Vampire Weekend och precis som förra gången i Berlin, som jag skrev om här, spelade de på Astra Kulturhaus. Det var en fantastisk spelning och de visade verkligen att de är ett av världens bästa band för tillfället!




Med tre underbara skivor i bagaget har brooklynbandet så klart ett bra låtförråd att välja från. De spelade totalt 18 låtar och bortsett från inledande Cousins och Giving Up the Gun, som båda kändes överflödiga, var det hög klass på samtliga låtar. Bland höjdpunkterna fanns klassikerna Oxford Comma och A-Punk samt Step, Obvious Bicycle och Hannah Hunt från nya skivan. Förband var danska the Asteroids Galaxy Tour.

Här hade jag tänkt lägga upp en inspelning av A-Punk från igår (inklusive störiga strålkastare och ett litet missöde på slutet) men eftersom tekniken strular får ni nöja er med en länk till den officiella videon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar