Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

onsdag 14 november 2012

Ostfrukost på le Johann Rose


I söndags åt jag frukost på le Johann Rose, ett trevligt, franskinspirerat ställe i Kreuzberg. Det blev en Käsefrühstück med fyra sorters ost, frukt och grönsaker. Brödet man fick till var, som det tyvärr brukar vara, långt från fantastiskt – en vanlig ljus fralla och en dito grov. Men själva tallriken var riktigt läcker! Och välfylld. En frukosttallrik där det är svårt att se själva tallriken är alltid en bra tallrik!




Det är ett fint café som funkar som en bar på kvällstid. När jag gick förbi i fredags kväll var det ett jazzband som spelade i den lilla lokalen och det såg väldigt trevligt ut!

Glad och trevlig personal, wifi och låga priser är tre andra bra argument att återvända hit. Klicka på länken nedan så får du en fin vy över stället!



VAD: le Johann Rose, mysigt café i Kreuzberg
VAR: Forster Straße 57 (Kreuzberg). U Görlitzer Bahnhof
NÄR: Dagligen, från 10
PRISNIVÅ: Låg – mellan

1 kommentar:

  1. Le Johann Rose har numera flyttat till Pannierstraße 41 i Neukölln!

    SvaraRadera