Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

söndag 29 juli 2012

Auf der Suche nach dem Verlorenen Glück

På jakt efter den förlorade lyckan kan man hamna här, på Nazarethkirchstraße i Wedding. Det är ett fint litet café med gott kaffe, hemlagade kakor och vänlig atmosfär, precis vid Nazarethkirche.



En trevlig detalj är att man får en bit brownie på skeden till varje kopp!



Vill man äta något matigare än kakor erbjuds det även soppor och andra lättare rätter. Och vill man dricka annat än kaffe och te finns det gott om alkoholhaltiga alternativ.

Frukosten sägs också vara bra! Och de har Wi-Fi.

VAD: Auf der Suche nach dem Verlorenen Glück, fint café i Wedding
VAR: Nazarethkirchstraße 43 (Wedding). U Leopoldplatz
NÄR: Mån – fre 9 – 22, lör 10 – 23, sön 10 – 22
PRISNIVÅ: Låg – mellan

2 kommentarer:

  1. En bit kaka på skeden är en mycket gullig detalj som jag uppskattar! Dit ska jag ta med mig min sambo nästa gång vi är i Berlin! Tack för många bra tips, en mycket bra och välskriven reseblogg!

    /S

    SvaraRadera
  2. Hej S!

    Ja, det är helt klart ett bra trick för att göra gästerna gladare!

    Tack! :)

    SvaraRadera