Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

fredag 14 december 2012

Yeasayer på C-club


Igår var vi och såg det fantastiska Brooklynbandet YeasayerC-club i Tempelhof. Det var en riktigt bra konsert med ett piggt band, som verkar trivas väldigt bra här i Berlin! De skulle egentligen ha spelat här redan i september, men eftersom sångaren Chris Keating blev pappa valde de att flytta fram hela Europaturnén.



Musiken, som är en skön blandning av psykedeliska toner, funkiga rytmer och smittande melodier, placerar sig någonstans mitt mellan traditionell rock och elektronisk pop. Live blir den aningen mer tillbakalutad än på skiva och något mindre elektronisk. Spellistan igår var en bra mix mellan gamla hits och låtar från senaste skivan, Fragrant World som kom i augusti. Avslutningen med Devil and the Deed, Fingers Never Bleed, Tightrope och Wait for the Summer var magnifik! Men allra bäst var Madder Red. Publiken var också med på noterna och gladast av alla var nog killen som kvällen till ära var utklädd till hummer (!) och som stod och hoppade till höger framför scenen. Hans viftande jätteklor syntes under större delen av kvällen och gav en kul inramning till konserten. Chris Keatings kommentar var också ganska skön: ”I don’t get it, but I like it”!

C-club är ett trevligt ställe och den gamla armébiografen funkar, tack vare sitt sluttande golv, riktigt bra som konsertlokal.

Jag ska försöka lägga upp en video av Madder Red från igår när jag hinner, men fram tills dess får ni hålla till godo med den här inspelningen:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar