Min blogg och din guide till Berlin. Här skriver jag om mina upplevelser i Berlin, om restauranger, barer, caféer och annat som är värt att uppmärksamma. I denna charmiga, festliga, dekadenta, underbara stad!

tisdag 12 oktober 2010

Beautiful Blogger Award

Jag har fått en blog award av Janniche, som har bloggen Blogga i Berlin. Det gjorde mig så klart väldigt glad – tack Janniche! Det känns extra kul och hedrande med tanke på att Janniches blogg är en av de bästa berlinbloggarna, där man hittar många fina bilder och bra tips!


När man tagit emot awarden ska man:
kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
tacka och länka till den som nominerade dig
nominera sju andra bloggare och länka till dem
berätta sju intressanta saker om dig själv


Sju bloggar jag gillar:

Berlin en kärlekshistoriaDen berlinblogg jag följt allra längst. Annamaria har stenkoll på allt som händer i Berlin och förmedlar sina upplevelser med ett levande och roligt språk!

Renntun.seSköna vardagsbetraktelser kryddade med en rejäl dos Malmö FF och inblickar i Måns jobb som journalist. Han har levererat flera av årets bästa blogginlägg alla kategorier!

Sven Lijegren SrSven är alltid lika välinitierad när det gäller Malmö FF och han förmedlar sina kloka åsikter på ett rättframt sätt. Inte minst hans återkommande videoinlägg är underbara att följa! Naturligt, ärligt och utan krusiduller får vi allt från träningsrapporter till visioner om framtiden.

Bean there done thatMaria är en flitig cafébesökare som brinner för kaffe och annat relaterat till denna viktiga dryck. Bara det underbart fyndiga namnet gör att hon kvalificerar sig!

The Goodbye LookFör att de ständigt tipsar om ny fantastisk musik. Mitt komplement till Pitchfork för att hålla koll på nya indieband!

Winendine.seFör underbara recept, trevliga vintips och, inte minst, de fantastiska bilderna! Vet du inte vad du ska servera till helgen är det hit du vänder dig!

maxochnisse.se – the noble art of self defiancePositiva Max, ångestfyllda Nisse och deras ambitiösa vänner skriver om motionsträning på ett underbart och inspirerande sätt. Igenkänningsfaktorn är hög även om mina resultat inte riktigt når upp till samma nivå som skribenternas.


Jag då? Jo, jag…

… älskar storstäder i allmänhet och Berlin i synnerhet. Andra favoriter är New York, Paris och Stockholm.

… gillar pilgrimsmusslor, kantareller och sparris. Även kebab och ost tillhör favoriterna! För att inte tala om havskräftor, ägg och nötter av alla de slag! Mat är helt enkelt ett väldigt trevligt inslag i livet!

… ogillar vitlök, hiphop och gin och tonic.

… följer Malmö FF i vått och torrt. Alla som älskar ett fotbollslag vet att det innebär (minst) 90 % lidande och (högst) 10 % glädje! Ungefär som att vara förälder, antar jag…

… älskar vin och framförallt champagne (världens mest missförstådda dryck).

… gillar kläder och skor från Paul Smith.

… tycker om språk. Pluggade framförallt nationalekonomi på universitetet men även engelska, tyska och italienska.

… älskar musik. Är något av en popnörd och gillar bl a band som Belle & Sebastian, Vampire Weekend, Cats on Fire, the National, Kent och the Killers. Gillar att upptäcka nya band och plågar gärna min omgivning med dessa upptäckter!

… är tydligen dålig på att räkna och är nu uppe i nio saker… Nämnde jag att jag gillar mat?

2 kommentarer:

  1. Tack Martin!

    Ska börja följa din blogg också!

    PS: Fast jag heter Måns... ;)

    SvaraRadera
  2. Givetvis heter du Måns! :)

    Beklagar! Men det är nu ändrat i inlägget.

    SvaraRadera